Třetí díl Mafie se bude odehrávat ve městě ,,New Orleans“ roku 1968. Jak se s tím poprali designéři z Hangar 13? To nám bylo naznačeno v nedávno zveřejněném článku magazínu GameInformer. Máme tu pro Vás souhrn toho nejdůležitějšího.
,,Měli jsme ve studiu krátký seznam měst, které nás zaujali a tak jsme si vypracovali jejich koncepty, ale nakonec jsme si vybrali New Orleans.“ říká Blackman.
,,New Orleans je jedním z nejrozmanitějších center Ameriky, které je však ve světe videoher naprosto opominuto, skloubí se zde mnoho různých hudebních stylů a odlišných kultur – např. Jazz, Voodoo a francouzská čtvrť. To vše se poté prolíná do velmi zajímavé kultury.“ dodává.
Samozřejmě digitalizovat město před 47lety není vůbec jednoduché, neboť z velké části je město jiné. Proto je nutné zkoumat jeho minulost ze starých černobílých fotografií, pročítat staré kroniky a články z novin.
,,Pokud chcete vytvořit město, které má co nejvíce přibližovat rok 1968, není to jen o tomto roce, ale je obrazem několika desítek let předtím, ze kterých musíte vycházet .“ říká designér Dave Smith.
Proto tým musel zkoumat módu, automobily, hudbu, architekturu a především jejich vývoj před rokem 1968. Jen tak je možné se přiblížit dané době a vytvořit prostředí, které bude pro hráče co nejvíce autentické. Mimo jiné toto zkoumání umožní týmu vytvořit oblasti, či budovy, které již zanikly. Například na Bourbon street stál v minulosti starý operní dům a v Hangar 13 se rozhodli, že jej pro hru znovu vytvoří.
Pro hru však muselo dojít ke zmenšení New Orleans a celkové úpravě města, proto se nejspíše ve hře nebude jmenovat New Orleans – bohužel název města nebyl zatím prozrazen, neboť to dává tvůrcům volnější ruku při tvorbě, neboť se nemusí striktně držet skutečnosti. Studio vzalo několik orientačních bodů města, které si lidé pamatovali a zasadili je do podobných míst. Tato svoboda v tvorbě města umožnila vytvořit např. močály nedaleko města. A na některých místech naopak něco smazat. Známý Superdome (sport. Stadion) se ve hře neobjeví, přestože v roce 1968 již byla zahájena jeho stavba.
„New Orleans je krásné město v mnoha ohledech, ale není zrovna nejvhodnější pro honičky ve 150km/h. Máme v plánu přidat například podzemní vodní cesty, což by ve skutečném New Orleans nešlo. Chceme vzít všechny výhody a skvělé věci, které na New Orleans jsou a vytvořit tak opravdu vzrušující město.“ dodává Blackman.
„Poté co jsme naší verzi Canal Street vložili do hry, podívali jsme se na naše palmy a usoudili jsme, že jsou moc malé – nevyvinuté. Napadlo nás, jestli se to nezdá jenom nám a tak jsme šli k našim designerům a oni řekli: ,,Ne, palmy na tomto místě byly v roce 1968 čerstvě zasazeny, takže opravdu byly malé.“ Ale očekávání moderního publika je, že v New Orleans budou plně vzrostlé palmy, tak jsme je takové do hry vložily.“ usmívá se Blackman.
Orientační body ve městě mají sloužit k tomu, aby se hráči brzy seznámili s městem a orientovali se v něm i bez mapy. Z panorama je tedy vidět mnoho zvýrazněných míst pro lepší orientaci, např. hřbitovy, staré katedrály, kavárny u vody nebo francouzskou architekturu.
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1