Jak z prvního dílu víme, po neschodách a neustálém přepracování se 2K rozhodlo třetí Mafii tuzemskému studii vzít. Zároveň desítky vývojářů dostali od 2K nabídku na přesun do San Francisca. Příběh třetí Mafie tak pokračuje za velkou louží, v Americe a pod přímým dohledem vedení 2K.
Mafia 3 č.3
Začali tak práce na třetí Mafii za mořem, v neznámém studiu 2K SF (San Francisco). S Roddem Fergussonem (na fotce) v hlavní roli byl vývoj třetí Mafie restartován. Smůla vytouženého dílu však neskončila. Po dvou měsících a pár dnů Fergusson opouští studio 2K SF. Vývoj je najednou bez velitele a jeho odchod byl překvapením pro většinu veřejnosti. Vždyť také dostal od vedení 2K důvěru vybudovat nové studio podle svého.
Mafia 3 č.3,5
Vznikl Hangar 13 pod vedením Hadena Blackmana. Složení 2K SF a studia Hangar 13 je až na pár malých rozdílů shodné. Vývojáři z 2K Czech zde zastávají stejné či lepší pozice jako před pár lety u vývoje třetí Mafie a společně s ex vývojáři z 2K Marin, LucasArts, Ubisoftu, Pixaru tvoří AAA hru, kde „příběh každého hráče je unikátní“. Více o studio Hangar 13 si můžete přečíst v naší dřívější zprávě. Zajímavost na konec, do oficiálního oznámení třetí Mafie měla hra kódové označení Project W (whisky).
Dovětek o 2K Czech
O vývoji třetí Mafie by se dala napsat kniha. Každá kniha má závěr a nám chybí zmínit ještě jednu důležitou věc, jak to je s 2K Czech. Podle informací našeho zdroje (tento článek byl psán před cca rokem) má studio kolem 70 zaměstnanců a dělá „pomocné“ práce. Díky velmi dobré pověsti grafiků a animátorů a toho, že má místní studio vlastní motion capture, zůstala tyto oddělení zachována a asistují ostatním studiím při vývoji her.
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1