Dnes vám konečně přinášíme slíbený interview Denbyho Grace s incgames.com. Samozřejmě vám ho nabízíme v češtině !
Her s otevřeným světem stále narůstá. V čem se liší Mafie II od konkurence ?
Naše hra má neuvěřitelný a strhující příběh s uvěřitelnými postavami. Jako příklad si dáme třeba Joa. Kamarád Joe se cítí jako opravdoví chlap. Vito ho zná celý svůj život. každý má své znaky, podle kterých vám daná postava přiroste k srdci. Díky tomu také vypadá hra reálněji. Stejně jako příběh jsou i detaily a realizace města opravdu důležité. město, jako Empire Bay je technický úspěch pro 2K Czech. Vytvořili opravdu nádherné město. Klademe důraz na texturovou kvalitu města. Dálei důraz na detail a na zničitelnost prostředí
v Empire Bay. Úroveň hry je vysoká. Obvykle je kladen důraz na možnosti, někdy více jak na kvalitou samotné hry. To není náš případ. Snažíme se vytvořit prvotřídní hru. V boji z blízka jsme se inspirovali hrami jako GOW 2 či Unchearted. Uvidíme, zda Mafie II obstojí také v tomto směru.
Příliš často je ve hrách jedna priorita a ostatní se odfláknou. Například skvělé střílení, ale řízení auta je chudé, nebo naopak. Jak jste se ujistili, že všechno v Mafii II funguje jak má ?
U Mafie II jsme si udělali pomyslný žebříček priorit a určili si, co je pro hru opravdu důležité. Jako priority jsme vybrali řízení, střelbu a rvačky. Na nich se snažíme opravdu pracovat, aby vypadali co nejvěrohodné.
Na E3 jsme si všimli šikovného přechodu z hraní do cutscén. Jak je v Mafii II důležitý příběh a jak jste zlepšili cutscény ? Příběh je pro nás velmi důležitý. Dali jsme si vysoké cíle. Díváme se na filmy, kde bereme inspiraci. Investovali jsme obrovské množství času psaním příběhu a nahrávání dialogů. Myslím, že co v Mafii II vidíme, zatím ve videohrách nikdo nedokázal. Animátoři 2K Czech strávili hodně času vytvořením animací obličeje. Hra tímto opravdu ožívá.
Můžete nám něco říci o misích v Mafii II ? Jak si udržet náplň misí a vyhnout se "jeď z bodu A do bodu B" ?
Hra je rozdělena na dny ve Vitově životě. Jedna mise odpovídá jednomu dni jeho života. Mise za bodu A do B tam někdy budou, těm se vyhnout nedá v otevřeném městě. Obrovská výhoda jsou rořní období, kdy misi můžeme udělat tak, jak by to bylo nejlepší.
Samozřejmě se ve hře hodně střílí. Kdyby střílení chybělo, určitě hodně lidí by šlo hru vrátit. Každou misi však nemusíme řešit střelbou, ale někdy není vyhnutí.
Řekl jste, že uvidíme deset let Vitova života. jak se toto projeví na městě a jak se to projeví na Vitovi ?
Hra zahrnuje 10 let nejlepší části Vitova života. Příběh začíná v roce 1943. Vito je na začátku hry chudý. Spolu s Joe-em se snaží najít peníze a později i respekt. Na začátku má Vito jasné představy. Dostat jeho rodinu z dluhů. Později se ale Vito stane nenasytným. Začínáme ve 40. letech 20. století. Město je pod sněhem a v Evropě zuří válka. To se projevuje i na městě. V 50. letech se město hodně změnilo. Léto, luxusní auta, reklamy, hudba, budovy, oblečení atd. Všechno je jinak. Pamatujte si, že 50. léta byla ve znaku zrození Ameriky, tak jak jí známe dnes. To se projevuje i na hře.
Jak důležitý je realismus ve hře ? Jak dosáhnout rovnováhy mezi pravostí a zábavou?
Realismus je ve hře velice důležitý. Hudba a zvuky se snaží býti co nejreálnější. Chování a zvuky zbraní též. Celkově se hru snažíme udělat vcelku reálnou.
Gangsteři hráli dlouho v Americe velkou roli. V jakých knihách a filmech jste čerpali ?
Použili jsme toho mnoho. Dialog je silně ovlivněn filmem Goodfellas a Road to Perdition. Doba zase filmem Kmotr. Ale samozřejmě čerpáme i od jinut.
Při pohledu na Mafii II nás určitě zaujme úroveň detailů. Měl jste problémy rozběhnout hru plynule, nebo jste musel ubrat na nastavení ?
Jako každý vývoj her, kde se snažíte zvýšit laťku, je náročný. Úroveň detailů je opravdu obrovský úspěch týmu. Dokázali něco neuvěřitelného.
Je v Mafii II lineární příběh ? Bude se muset hráč učinit rozhodnutí, které bude později mít následky ?
Ano, příběh je lineární. Snažili jsme se o opravdu silný příběh.
Jaké je v Mafii II AI ? Co můžeme očekávat od policie ?
Chceme, aby Mafie II nabídla přinejmenším to, co nabídl první díl po náročné stránce. nechci říct, že budeme vkládat do hry závodní mise jako u Mafie I. Ale když vás bude chtít police zatknout, bude to pro vás výzva, co uděláte. Chceme, aby se hráč choval realisticky v našem městě. Nejde, aby šel po ulici, vytáhl zbraň a postřílel několik lidí, na to bude určitá odpověď policie. Nemyslím si, že by vám za toto dali jen pokutu :)
Text mírně upraven
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.