Po Game Informeru a Edgi dostala šanci třetí Mafii si zahrát i redakce čistě konzolového magazínu, X-One. Na šesti stránkovém preview hru velmi chválí a označuje za velmi akční a brutální hru.
„Přestřelky vypadají velmi podobně jako v GTA V nebo Watch Dogs, ale jejich kvalit zatím nedosahují,“ míří jedna z mála výtek redaktora k Mafii III. Chválu sklidil nový bojový systém, na kterém se podle slov tvůrců pracuje už přes dva roky. Díky tomu, že se Lincoln vrátil zrovna z válka ve Vietnamu, je ve hře kladen větší důraz na přestřelky než na stealth akci. Hlavní hrdina nemá problém sejmout pět, šest nepřátel během minuty.
„Uživatelské prostředí, opět, připomíná GTA nebo Watch Dogs. Máte k dispozici radar, ukazatel hledanosti …“ Podle všeho ale tahle podoba vůbec nevadí, naopak, podle redaktorů si prý díky tomu není potřeba zvykat na kompletně jinak uspořádané uživatelské prostředí.
Třiceti minutové demo, které redaktoři hráli, pocházelo z alpha verze hry a spousta věcí ještě není finálních. Na šestistránkovém preview nepadla ani jedna zmínka o příběhu, který byl hlavním lákadlem předchozích dílů. Redaktoři naopak věnovali velkou část tomu, jak souboje jsou akční, brutální a všude stříká krev.
Demo obsahovalo také čtyři písničky, hudba prý skvěle pomáhá utvořit atmosféru hry, stejně jako v druhé Mafii.
O přiblížení Mafie ke Grand Theft Auto jsme psali již včera, kdy redaktor magazínu Edge popsal změnu jako „z osobitého příběhu v mainstreamový sandbox."
Den nabitý exkluzivním materiálem (Preview z Edge, Nové screenshoty) uzavřeme nově zveřejněnými artworky z Mafie III, které byly součástí preview v magazínu Game Informer. Již zítra se poté můžete těšit na další preview, vysvětlení obsazování území a další novinky, které zatím nikde jinde nebyly zveřejněny.
Součástí obsáhlého preview v magazínu GameInformer byly také nové, dosud nezveřejněné screenshoty a artworky ze hry. Screenshoty opět ukazují spíše akční momenty, stejně jako první várka, která byla zveřejněna během GamesComu. Jelikož se jedná o obrázky z magazínu, je kvalita některých screenshotů horší než obvykle, i tak určitě stojí za to. Artworky zveřejníme později večer.
I když magazín Game Informer přinesl nejspíš nejrozsáhlejší preview třetího dílu, rozhodně nebyl jediný magazín, který o hře psal. Zahraniční herní časopis Edge se Mafii III věnuje na dvou stránkách a postřehy redaktorů rozhodně stojí za zmínku. Jsou totiž asi zatím jediní, kteří se nebojí hru přirovnat k předchozím dílům.
„Zatímco první díl věnoval pozornost násilí a počítali jste každou mrtvolu, Mafia III je postavena na moderním šabloně, kde záleží pouze na prvním mrtvém, potom už to je masakr,“ porovnává redaktor Edge první a třetí díl. Během dema, kde měl za úkol převzít kontrolu nad podzemním klubem, zlikvidoval celou armádu nepřátel, než úkol splnit.
Když obsadíte jeden podnik, dostanete na výběr, komu z kapitánů ho dáte na starosti. Vybraný kapitán následně na místo pošle svoje gangstery a začne profitovat. Jenže, protivník může kdykoliv během hry na podnik zaútočit a je nutné ho bránit.
„Mafia III se zbavuje omezenosti předchozích dílu a naznačuje, že se vývojáři nepoučili z chyb a zbytečností z druhé poloviny příběhu Mafie II,“ přirovnává redaktor k předchůdci a dodává: „Během chvíle se New Orleans změní ve válečnou zónu a je až okaté, jak se tvůrci snaží touto taktikou hru protáhnout.“
Naopak velmi pozitivní slova sklidilo prostředí a propracované město. Zachycení doby a tamních problémů je na velmi dobré úrovni a město samotné je velmi pěkné a živé. „Grafika je nádherná, chodníky plné lidí a na každém rohu nějaké světlo.“ Redaktor má ale zároveň strach, že úvodní obrázky a videa nastavili laťku příliš vysoko a hru čeká downgrade, stejně tak jako u konkurenčních her.
„Série Mafia potřebovala změnu a inovaci, ale kompletní přeměna z osobitého příběhu v mainstreamový sandbox riskuje, že hra ztratí vlastnosti, které byly doménou předchozích dílů,“ uzavírá preview redaktor názorem, kterého se asi tak trochu všichni obávají.
Vývojáři Vám chtějí co nejvíce přiblížit dění šedesátých let a do hry se to promítne možná více, než by asi bylo u mafiánského titulu vhodné.
V každé čtvrti města žije jiná populace, od Italů po Hispánce. V konečném pořadí se však dělí na dvě skupiny, černoši a běloši. Pokud hráč vstoupí do bohatší čtvrti bělochů, ihned se stává potenciálním nebezpečím. Stačí menší zločin, třeba drobná krádež a civilisté Vás ihned ohlásí policii. Naproti tomu v chudší černošské čtvrti, kde Lincoln vyrůstal, můžete vykrást obchod a police ani nemusí na místo činu přijet.
Rasismus se promítne i mezi vaše kapitány. Burke, šéf Irského gangu, je běloch a zároveň rasista. Naopak Cassandra, hlavní hlava Haitianů stojí za názorem, že Italové škodí městu. Jak se s tímto problémem vypořádá Lincoln bude určitě zajímavé.
I během hry, když hráč půjde městem, můžete narazit na rasistické projevy, ať už vůči jemu nebo ostatním černochům. Na obrázku níže můžete vidět jeden z projevů, policie blokuje cestu černošskému páru.
Zda toto patří do mafiánského světa, to je na Vás posoudit. Ať už souhlasíte nebo ne, ve třetí Mafii budeme hrát za mulatského sirotka (míšence), který celý život nikam nepatřil a teď se rozhodl vyhladit italskou mafii. Tu mafii, která hraje dominantní roli skoro v každém filmu a hrála i roli v přechozích dílech Mafie.
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1