Třetí Mafii již nevyvíjí 2K Czech, ale nově zformované studio Hangar 13. Nenechte se však zmást, vývojáři z Hangáru jsou velmi zkušení a mají za sebou hry, které jsou známé po celém světě.
„Příběh každého hráče je unikátní“
Moto studia, které dává velkou naději na kvalitní příběh. Jak to bude ale ve skutečnosti si budeme muset počkat. Hangar 13 sídlí v kalifornském Novatu, co by kamenem dohodil od San Franciska.
Haden Blackman
Hlavní muž, který vystřídal v křesle Roda Fergussona. Do studia přišel z LucasArts, kde pracoval třeba na Knights of the Old Republic nebo The Force Unleashed. Jako spisovatel získal několik ocenění, včetně GLAAD Media Award za best-selling komiks Batwoman. Kromě práce na třetí Mafii nyní pracuje na komiksu Elektra pro Marvel.
Andy Wilson
Jeden z lidí, kteří stáli u zrodu Hangar 13. Do studia přišel z Ubisoftu, kde pracoval více než dva roky na Splinter Cell: Blacklist. Ještě předtím měl možnost pracovat v Codemasters a na MotoGP sérii.
Dave Smith
V Hangáru má na starosti grafiku. Pracoval na zrušené hře Star Wars 1313, obou dílech Force Unleashed a sérii The Getaway pro PlayStation. Jeho zkušenosti se ve studiu určitě neztratí.
Matt Bauer
Hlavní člověk co se zvuku týče. Do Hangáru přišel z LucasArts. Taktéž dělal v THQ na sérii Saint Row nebo Darksiders, takže otevřený svět pro něj není cizí. V branži dělá více než deset let.
Nathan Cheever
Pracoval na hrách jako Prey 2, BioShock Infinite, Six Days in Fallujah nebo Turok. V Hangar 13 zastává pozici Lead World Designer a a právě tento člověk bude mít hlavní slovo o podobě herního světa třetí Mafie.
Studio je samozřejmě obrovské a má minimálně stovku zaměstnanců. Potkat můžete ex-vývojáře z Telltale Games, 2K Marin, Activision, Ubisoftu, Konami nebo Zingy. Dokonce tu mají svého Kojimu, křestním sice není Hideo, ale třeba je stejně nadaný jako on. Všichni společně tvoří hru, která příběhem snad překoná všechny ostatní a potěší fanoušky série.
2K vkládá velké naděje do třetí Mafie. Podle jmen a zkušeností, které vývojáři mají, tyto naději můžeme mít taky. Hangar 13 přetéká zkušenostmi a co hlavně, je přímo podřízené vedení 2K. Už žádná zdlouhavá komunikace přes oceán jako u druhé Mafie.
Pozn.: O českých vývojářích v Hangar 13 připravujeme samostatný článek.
Příští týden dojde k oficiálnímu představení třetí Mafie na německé výstavě GamesCom. Nedočkáme se jenom nových informací, ale také prvního traileru, který určitě mnoho prozradí. Do 5. srpna však ještě pár dní zbýva a naše stránka se je Vám, fanouškům pokusí zkrátit co nejvíce.
Platformy: Hra určitě vyjde na PS4, XboxOne a PC. Na starých konzolích si třetí Mafii nezahrajete, o verzi pro Mac zatím informace nejsou.
Vývojáři: Hru vyvíjí studio Hangar 13, od kterého se čeká mnoho. Vývojářský tým je plný známých jmen a určitě je na co se těšit. 2K Czech plní roli pomocného studia.
Dabing: Cenega, jako oficiální zástupce, určitě bude jednat o českém dabingu. Už u druhého dilu to však bylo problematické. Reálně hrozí, že se dočkáme pouze titulek. Držme palce vyjednavačům.
Trailer: 5. srpna 2015, náš rozbor stejný den. Na naší stránce máme ke příležitosti vydání traileru odpočet.
Vývoj: Byl kompletně přesunut do USA a restartován. Aktuální verze hry je ve vývoji více než rok.
Oficiální artwork (1920x1080):
Oficiální logo:
První artwork na první pohled okouzlí, ale říká toho mnohem více. Rozbor č.1 pro třetí Mafii je tady.
1) V autě zůstala jedna osoba a z pohodlí přihlíží, jak se ostatní starají o problémového člověka. Jeho auto má mimo jiné otevřené dveře u řidiče.
2) Kabát a klobouk jsou pryč, nová doba přináší jiný styl oblečení. Postava v saku (vpravo) má ruce v kapse a pouze přihlíží. Podle oblečení ženské postavy můžeme soudit, že určitě není zima. Jako hlavní postava vypadá chlápek druhý zleva, který vyslýchá svázaného muže. Postava úplně vlevo zvolila obléčení alá Joe, barevná košile a kožená bunda.
3) Krokodýl si jde pro potravu. První náznak, v jaké oblasti je hra zasazena.
4) Buď skála nebo více stromů. Jsme daleko od civilizace.
5) Kouř od výfuku a zadní světla. Efekt pěkný, když už nic jiného.
6) Zajímavé stromy, které neuvidíte jen tak někde. Lokace se nám odhaluje.
7) Byla tu lodička a molo, nyní opuštěné a vhodné pro krmení krokodílů.
Jediná věc, která se nám moc nelíbí je logo. Není to prostě ono.
Poznali jste lokaci? Artwork je zasazen do bažinné oblasti, krokodýlové a stromy z bodu 6 nám poté už pouze říkají, kde to jsme. Florida nebo Luisiana, USA.
Konec náznaků, konec teorií. Mafia 3 byla dnes oficiálně oznámena a k jejímu odhalení dojde na německém GamesComu příští týden, přesněji 5. srpna. Podle prvního zveřejněného artworku lze soudit, že hra pokračuje průletem mafiánských dějin a tentokrát se podíváme do 60. nebo 70. let minulého století.
Podrobnosti připravujeme!
Po několika odkladech a restartech vývoje je oficiální ohlášení třetí Mafie o trochu blíže. Společnost Take-Two, pod kterou spadá 2K si totiž registrovalo ne jednu, ale hned čtyři domény, které se týkají Mafia 3. I když registrace samotná nemusí znamenat brzké oznámení (je běžnou praxí, že si vydavatelé domény jen rezervují, aby jim je nikdo neukradl), na Mafii 3 se pracuje už nějaký ten pátek a registrace je možným potvrzením před oficiálním oznámením.
Záznam o registraci domén
Nejblížší velká herní výstava je srpnový GamesCom v německém Kolíně. Kde jinde než v Evropě by mohla být oznámena třetí Mafie.
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1