Ani ne 48 hodin zbývá do oficiálního zveřejnění prvního traileru třetí Mafie a na oficiálních stránkách se objevil nový, i když trochu schovaný, obrázek. Podle kvality a množství rozmazání tipujeme, že se jedná o screenshot přímo z traileru.
Anebo pokud radši preferujete reklamní (s textem) verzi.
Našemu webu se podařilo najít první artwork z Mafie III ještě ve větším rozlišení, než byl původně zveřejněn. Díky tomu jsme byli schopni nejen ho rozebrat do větších detailů, ale hlavně si lépe prohlédnout nové hrdiny z třetího dílu.
Postava A:
Vysoké čelo a kouty. Pravděpodobný věk kolem třicítky. Postava má volnější, nahoře rozepnutou košili a řetízek kolem krku s malým přívěškem vpředu. Kožená bunda tmavé barvy a pod košilí ještě jednobarevné triko (pravděpodobně bílé) dopňuje styl oblékání, které je velmi podobné Joemu z druhé Mafie. Jako jediná osoba má s největší pravděpodobností viditelnou zbraň, která je v tomto případě za páskem u kalhot. Obě dvě ruce jsou prázdné a pohled směřuje k osobě na kolenou.
Postava B:
Kožená bunda a tmavší tričko. Pravděpodobně nejmladší osoba ze skupiny. Oproti ostatním vypadá mohutněji a svalnatěji. Levá ruka je prázdná, u pravé lze vidět, že směřuje ke kalhotám. Pohled upřený na klečící osobu. Pokud bychom měli určit osobu, za kterou bude hráč hrát, je to tato. Informace z GamesComu nám snad toho vyvrátí či potvrdí.
Postava C:
Žena, černoška s afro vlasy. Kolem krku s největší pravděpodobností náhrdelník světlé barvy. Postava má tmavou sukni a bílé tričko bez rukávů, má tak na sobě nejméně oblečení ze skupiny. Na pravé i levé ruce náramky. Obě ruce prázdné.
Postava D:
Nejstarší postava ze skupiny, také vypadá mnohem elegantněji než ostatní. Košile, kravata a sako. Povolená kravata by mohla značit vyšší teplotu. Obě dvě ruce má v kapse. Po stranách to vypadá na světlé (bílé) vlasy, jinak tmavé. Na zahraničních forech proběhla spekulace o policejním odznaku na jeho hrudi, což nyní můžeme vyvrátit. Jedná se pouze o kapsu u saka. Pohled postavy směřuje k oběti na kolenou, avšak to vypadá, že pouze přihlíží a ruce si neušpiní.
Postava E:
Sako s límečkem, tmavé upravené vlasy. Pohled směřuje k zemi a spíše směrem k osobě B. Obě dvě ruce má za zády a s největší pravděpodobností svázané. Pravděpodobný řidič auta úplně vlevo.
Číslo 1:
Ve skle můžeme vidět odraz měsíce. Obloha bez mraků by odpovídala teplému počasí.
Číslo 2:
Záhadná osoba v autě asi nebude až tak záhadná. Ač je obrázek v tomto
místě i přes větší rozlišení stále špatně viditelný, s největší
pravděpodobností lze říct, že pohled osoby není přímo vpřed, ale k oknu a
nahoru. Z toho lze soudit, že osoba už to má pravděpodobně za sebou.
Díry po kulkách však hledáme marně.
Bohužel i přes větší rozlišení nejsme schopni přečíst SPZtky vozidel. Budeme si tak muset počkat do traileru, který vychází ani ne za 48 hodin.
Jak z prvního dílu víme, po neschodách a neustálém přepracování se 2K rozhodlo třetí Mafii tuzemskému studii vzít. Zároveň desítky vývojářů dostali od 2K nabídku na přesun do San Francisca. Příběh třetí Mafie tak pokračuje za velkou louží, v Americe a pod přímým dohledem vedení 2K.
Mafia 3 č.3
Začali tak práce na třetí Mafii za mořem, v neznámém studiu 2K SF (San Francisco). S Roddem Fergussonem (na fotce) v hlavní roli byl vývoj třetí Mafie restartován. Smůla vytouženého dílu však neskončila. Po dvou měsících a pár dnů Fergusson opouští studio 2K SF. Vývoj je najednou bez velitele a jeho odchod byl překvapením pro většinu veřejnosti. Vždyť také dostal od vedení 2K důvěru vybudovat nové studio podle svého.
Mafia 3 č.3,5
Vznikl Hangar 13 pod vedením Hadena Blackmana. Složení 2K SF a studia Hangar 13 je až na pár malých rozdílů shodné. Vývojáři z 2K Czech zde zastávají stejné či lepší pozice jako před pár lety u vývoje třetí Mafie a společně s ex vývojáři z 2K Marin, LucasArts, Ubisoftu, Pixaru tvoří AAA hru, kde „příběh každého hráče je unikátní“. Více o studio Hangar 13 si můžete přečíst v naší dřívější zprávě. Zajímavost na konec, do oficiálního oznámení třetí Mafie měla hra kódové označení Project W (whisky).
Dovětek o 2K Czech
O vývoji třetí Mafie by se dala napsat kniha. Každá kniha má závěr a nám chybí zmínit ještě jednu důležitou věc, jak to je s 2K Czech. Podle informací našeho zdroje (tento článek byl psán před cca rokem) má studio kolem 70 zaměstnanců a dělá „pomocné“ práce. Díky velmi dobré pověsti grafiků a animátorů a toho, že má místní studio vlastní motion capture, zůstala tyto oddělení zachována a asistují ostatním studiím při vývoji her.
Mafia 2 nevyšla v takovém stavu, s jakým by byli spokojení jak vývojáři, tak vydavatel. Spousta věcí zbyla nevyužita či rozpracována a město Empire Bay bylo škoda nechat být tak, jak je. Již před vydáním tak tedy začala pre-produkce třetí Mafie.
Mafia 3 č.1
Z druhého dílu zbylo spousta věcí a třetí Mafie měla být po grafické stránce stejná či o chlup lepší než druhý díl. Příběh se odehrával opět ve městě Empire Bay a i dobové zasazení by bylo podobné. Dočkali by jsme se však většiny věcí, které se nedostali do dvojky. Ať už mluvíme o lepším bojovém systému, ručních zbraní jako nůž nebo baseballová pálka, ale i nové lokace, vozidla a v neposlední řadě veřejná doprava. Třetí Mafie měla vyjít rok, maximálně dva po vydání druhého dílu. Již v raném stádiu se tato možnost ukazovala jako nereálná a tak vyšlo DLC Joe's Adventures, kde si hráči mohli všimnout mnoho nových, avšak nepoužitých věcí. Zbylé dvě DLC nakonec ani nevyšly a kapitola třetí, nakonec vlastně druhé Mafie se uzavřela.
Mafia 3 č.2
Byla by škoda všechno vyhodit z okna a začít znova. Nové konzole byly na obzoru a vydat třetí Mafii jako launch title se jevila pro 2K hodně sladká. Vývoj byl restartován a Illusion engine se začal předělávat na novou generaci konzolí. Vývoj šel však obtížně a 2K začalo být nervózní, avšak rozhodla se pomoci. Do Prahy zamířil specialista na marketing, který úspěšně zviditelnil 2K Czech na sociálních sítí, nová webová stránka studia se blížila ke zveřejnění a vše se nejednou zdálo pěkně růžové, možná až moc.
Po roce neustálého předělávání a změn došla 2K trpělivost. Rozhodla se rázně zasáhnout a zastavit pád studia. V Mafii společnost viděla budoucnost, stejně tak jako v některých vývojářích. A co je lepší než založit nové studio, přímo pod svojí střechou a mít přímý dohled na vývoj hry? V 2K Czech se začalo propouštět a přesouvat vývojáře do San Franciska. Proběhlo několik takových vln, na konci té poslední už bylo jasné, že pražské studio 2K Czech nemá význam, stejně tak jako některé oddělení v Brně.
Prázdné kanceláře pražské pobočky
Přesto, že Hangar 13 sídlí v Americe, zaměstnává spoustu vývojářů, kteří dříve pracovali v tuzemské pobočce 2K. Tito vývojáři zastávají klíčové, většinou i velmi podobné pozice jako v 2K Czech při vývoji druhé Mafie. V Hangáru můžete potkat třeba Michala Janáčka, otce Pterodon enginu (Vietcong), Jana Kratochvíla, Tomáše Mádla a mnoho dalších. Seznam můžete nalézt níže. 2K Czech navíc s vývojem pomáhá, jak moc je však zatím tajemství. Podle posledních informací v Brně dělají některé cutscény a animace.
Jelikož se spousta fanoušků ptá, ať už nás nebo někoho jiného, jestli na tom pracují češi, sestavili jsme seznam ex-2K Czech vývojářů, kteří nyní pracují v Hangáru na třetí Mafii.
Seznam není kompletní, ale na otázku ohledně českých vývojářů v Hangáru dokáže odpovědět snad dostatečně.
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1