06.11.2009 22:21 - Jaroslav Řízek| zdroj:
mafiagame.cz,mafia.czech-games
Každý určitě víte, že dnes začalo GDS 09 v Brně. Co nám první den GDS přinesl ? Dobré i špatné zprávy. Nevíme, kterými máme začít. Ale aby jste se dobře naladili, začneme dobrými.
ve hře existuje stupnice neviditelnosti (ala Splinter Cell)
Empire City Radio Station a Classic Radio Station jsou názvy dvou rádiových stanic ve hře
,,kdo si zahraje dnešní hry, zahraje si i Mafii 2 "
lokalizacích bude nejméně osm
Teď jdeme na ty špatné zprávy
Byl potvrzen odchod Petra Vochozky a Daniela Vávry
Tak to je první den GDS 09. Co říkáte na odchod Petra Vochozky a Daniela Vávry ? Řekněte svůj názor v Návštěvní knize!
Hry, které nespatřili světlo světa-Moscow Rhapsody
03.11.2009 20:30 - Jaroslav Řízek| zdroj:
games.tiscali.cz, dailymotion.
Sedíte na korbě
tanku, který ve vojenské koloně jede opuštěnými ulicemi města pod
rouškou tmy. Velitel týmu alfa emotivně udílí rozkazy, načež ho přeruší
manévr nízko letícího bojového vrtulníku a rádiové varování o minometné
palbě. Pozdě. Parťáci poblíž to schytali a posádku na chvíli oslepují
vločky rozvířeného sněhu ...
Tak takhle vypadala první zmínka o nové hře od Illusion Softworks (dnes 2K Czech). Jedná se o hru Moscow Rhapsody. Od tvůrců světoznámé série Hidden and Dangerous. Hra měla být zasazena do současnosti. Hra se odehrává v Moskvě, přesněji bojujeme o Moskvu v roli ruského vojáka. Dokonce hra měla licencován PhysX. Ovšem vývoj hry byl zrušen. Podle dostupných informací kvůli přechodu IS pod 2K a jiné plány 2K. Máme pro vás video, které už není jen tak někde k vidění ! Pochází z 30.12. 2006
Na videu by se dala atmosféra krájet. Padající sníh, destrukce budov(na dobu výtečné provedení) a hudba. V lévém dolním roku můžeme vidět staré logo Illusion Softworks.
Příště (pokud se neobjeví novinky z Mafie II) si přiblížíme další zrušený titul Enemy in Sight.
Na oficiálních stránkách se objevil v pořadí již čtvrtý podcast.se jménem Writing a cinema game Podcast tentokrát obsahuje rozhovor (jak jinak) mezi Elizabeth a Jackem Scalicim. Poslechnout si ho můžete zde.
Překlad: Vítejte v čtvrté epizodě podcastu. Dnes tu jsem s Jackem Scalicim. Budeme mluvit o tom, jak napsat tak velký příběh. Ze začátku trocha rekapitulace. Je Mafia II pokračování prvního dílu ne samostatný příběh ?
Protože skoro všichni v první díle zemřeli, rozhodli jsme se udělat zcela nový příběh. Skalní fanoušci Mafie zde můžou nalézt odkazy na první díl.Ve druhém díle se můžou objevit jedna nebo dvě postavy z prvního dílu.
Jak se přišlo na základní téma příběhu v Mafii II ?
Daniel Vávra přišel s příběhem. Je to tradiční příběh, jak se dostat z chudoby k bohatství, stejně jako mnoho filmů či knih. Ve hře budou různé podobnosti z filmů a knih, které jsme viděli.
Skript prošel mnoho opravami a přepisy. Proč se tak stalo ?
Tohle se děje u každého projektu, ať to jsou filmy nebo hry. Náš skript v této době má asi 800 stran. Daniel Vávra napsat první verzi příběhu hned po vydání prvního dílu, což bylo tak před sedmi lety. Ovšem doba se posunula, přišli nové konzole a vývoj her stoupal kupředu. Takže jsem to museli opravit, přidat nové klíčové scény,různé cutscény. Já se přidal Danovi a pomáhal jsem mu s příběhem ,,Co myslíš tady to zlepšit ?" a podobně. Scénář, který napsal Dan byl jako k filmu. Změnili jsme např. to, že když měla být nějaká cutséna, tak jsme ji udělali interaktivní. Myslím si, že to bude v prospěch.
Původní scénář byl napsán v českém jazyce. Jak jste se dohodli s Danem, který jazyk bude univerzální ?
no, scénář byl napsán v češtině. Když se češi učí angličtinu, tak britskou, která je hodně jiná než angličtině, kterou se mluví v NYC. Scénář byl přeložen do brtiské angličtiny. Máme okolo 75000 slov ve skriptu. Měl jsem infarkt, když jsem viděl velikost.
Zpět k příběhu. Lze dělit věci jinak, než je přímočaře ?
Protože máme hru s otevřeným světem, nazýváme ji sandbox hrou. Hráč může dělat cokoliv a kdykoliv. Řekněme, že máte jít z bodu A do bodu B. Pokud po cestě na něco narazíte, můžete to udělat. Nemusíte jenom jet k tomu bodu B.
Poslední otázka. Několikrát zde bylo řečeno, že Mafia II je něco jako film. Jak si vytvořit takový pocit i ve hře ?
Občas si klademe otázky: ,, Jak by to vypadalo, kdyby to byl film ? " nebo ,, Co chceme aby hráč v tomto okamžiku cítil ? " apod. Právě proto jsme se rozhodli ke změne počasí ve hře. Jelikož počasí dává tomu tu správnou atmosféru. Další je rádio v autě, které dodává ten dobový pocit. Pokud se vám nelíbí tahle stanice, přelaďte si na jinou. Při tvorbě hry máme jednu výhodu oproti filmům. Nemusíme čekat na ono počasí :). Další důležitá věc je dabing, který dodá hře šťávu. Možná někoho známého poznáte.
Chcete prožít příchod roku 2010 ve stylu 30. let 20 století ? Máte jedinečnou možnost. Grand Hotel Zlatý Lev v Liberci pořádá akci Silvestr Chicago gangster´s party. Jedná se o originální a jedinečnou příležitost, jak přivítat Nový rok. Chybět zde nebude dobová hudba, gangsteři s dobovými zbraněmi, ostré salónové divy a samozřejmě doutníky. Součástí akce je i soutěž o nejlepší dobový kostým.
Základní informace
Kdy: 31.12. od 20:00
Kde: Grand Hotel Zlatý Lev Liberec
Cena: 1490 Kč (objednání do 30.10. sleva 10 %, do 30.11. sleva 5 %) Doporučení: Přijít v dobovém obleku