07.11.2009 17:37 - Jaroslav Řízek| zdroj:
mafiagame.cz,mafia.czech-games
Dnešním dnem GDS končí. Určitě mnoho přineslo. Takže se nebudeme zdržovat dlouhým úvodem a jdeme hned na to. Ovšem radši se posaďte je to poněkud dlouhé.
Nové informace:
ve hře jsou tři rádia: Radio Station, Classic Radio a Delta Radio Station
když vás policie pronásleduje, v levém horním rohu se objeví buď SPZ žlutá (auta) nebo papírek Wanted (chůze)
ve hře existuje stupnice neviditelnosti (ala Splinter Cell)
Zajímá vás, co se ź Mafie 2 ukazovalo na letošním GDS ? Můžete si to prohlédnout níže. Jedná se o misi z GC 09. Ovšem není to sestříhané, ale plynulé, takže jsou zde nové scény. Hra je hrána poprvé na živo, takže některé scény jsou trošku jiné. Mě osobně zaujala bitka hned na začátku, kdy se protivník ohne přes auto. Nádhera. Posuďte sami.
Střípky z GDS 09
06.11.2009 22:21 - Jaroslav Řízek| zdroj:
mafiagame.cz,mafia.czech-games
Každý určitě víte, že dnes začalo GDS 09 v Brně. Co nám první den GDS přinesl ? Dobré i špatné zprávy. Nevíme, kterými máme začít. Ale aby jste se dobře naladili, začneme dobrými.
ve hře existuje stupnice neviditelnosti (ala Splinter Cell)
Empire City Radio Station a Classic Radio Station jsou názvy dvou rádiových stanic ve hře
,,kdo si zahraje dnešní hry, zahraje si i Mafii 2 "
lokalizacích bude nejméně osm
Teď jdeme na ty špatné zprávy
Byl potvrzen odchod Petra Vochozky a Daniela Vávry
Tak to je první den GDS 09. Co říkáte na odchod Petra Vochozky a Daniela Vávry ? Řekněte svůj názor v Návštěvní knize!
Hry, které nespatřili světlo světa-Moscow Rhapsody
03.11.2009 20:30 - Jaroslav Řízek| zdroj:
games.tiscali.cz, dailymotion.
Sedíte na korbě
tanku, který ve vojenské koloně jede opuštěnými ulicemi města pod
rouškou tmy. Velitel týmu alfa emotivně udílí rozkazy, načež ho přeruší
manévr nízko letícího bojového vrtulníku a rádiové varování o minometné
palbě. Pozdě. Parťáci poblíž to schytali a posádku na chvíli oslepují
vločky rozvířeného sněhu ...
Tak takhle vypadala první zmínka o nové hře od Illusion Softworks (dnes 2K Czech). Jedná se o hru Moscow Rhapsody. Od tvůrců světoznámé série Hidden and Dangerous. Hra měla být zasazena do současnosti. Hra se odehrává v Moskvě, přesněji bojujeme o Moskvu v roli ruského vojáka. Dokonce hra měla licencován PhysX. Ovšem vývoj hry byl zrušen. Podle dostupných informací kvůli přechodu IS pod 2K a jiné plány 2K. Máme pro vás video, které už není jen tak někde k vidění ! Pochází z 30.12. 2006
Na videu by se dala atmosféra krájet. Padající sníh, destrukce budov(na dobu výtečné provedení) a hudba. V lévém dolním roku můžeme vidět staré logo Illusion Softworks.
Příště (pokud se neobjeví novinky z Mafie II) si přiblížíme další zrušený titul Enemy in Sight.
Na oficiálních stránkách se objevil v pořadí již čtvrtý podcast.se jménem Writing a cinema game Podcast tentokrát obsahuje rozhovor (jak jinak) mezi Elizabeth a Jackem Scalicim. Poslechnout si ho můžete zde.
Překlad: Vítejte v čtvrté epizodě podcastu. Dnes tu jsem s Jackem Scalicim. Budeme mluvit o tom, jak napsat tak velký příběh. Ze začátku trocha rekapitulace. Je Mafia II pokračování prvního dílu ne samostatný příběh ?
Protože skoro všichni v první díle zemřeli, rozhodli jsme se udělat zcela nový příběh. Skalní fanoušci Mafie zde můžou nalézt odkazy na první díl.Ve druhém díle se můžou objevit jedna nebo dvě postavy z prvního dílu.
Jak se přišlo na základní téma příběhu v Mafii II ?
Daniel Vávra přišel s příběhem. Je to tradiční příběh, jak se dostat z chudoby k bohatství, stejně jako mnoho filmů či knih. Ve hře budou různé podobnosti z filmů a knih, které jsme viděli.
Skript prošel mnoho opravami a přepisy. Proč se tak stalo ?
Tohle se děje u každého projektu, ať to jsou filmy nebo hry. Náš skript v této době má asi 800 stran. Daniel Vávra napsat první verzi příběhu hned po vydání prvního dílu, což bylo tak před sedmi lety. Ovšem doba se posunula, přišli nové konzole a vývoj her stoupal kupředu. Takže jsem to museli opravit, přidat nové klíčové scény,různé cutscény. Já se přidal Danovi a pomáhal jsem mu s příběhem ,,Co myslíš tady to zlepšit ?" a podobně. Scénář, který napsal Dan byl jako k filmu. Změnili jsme např. to, že když měla být nějaká cutséna, tak jsme ji udělali interaktivní. Myslím si, že to bude v prospěch.
Původní scénář byl napsán v českém jazyce. Jak jste se dohodli s Danem, který jazyk bude univerzální ?
no, scénář byl napsán v češtině. Když se češi učí angličtinu, tak britskou, která je hodně jiná než angličtině, kterou se mluví v NYC. Scénář byl přeložen do brtiské angličtiny. Máme okolo 75000 slov ve skriptu. Měl jsem infarkt, když jsem viděl velikost.
Zpět k příběhu. Lze dělit věci jinak, než je přímočaře ?
Protože máme hru s otevřeným světem, nazýváme ji sandbox hrou. Hráč může dělat cokoliv a kdykoliv. Řekněme, že máte jít z bodu A do bodu B. Pokud po cestě na něco narazíte, můžete to udělat. Nemusíte jenom jet k tomu bodu B.
Poslední otázka. Několikrát zde bylo řečeno, že Mafia II je něco jako film. Jak si vytvořit takový pocit i ve hře ?
Občas si klademe otázky: ,, Jak by to vypadalo, kdyby to byl film ? " nebo ,, Co chceme aby hráč v tomto okamžiku cítil ? " apod. Právě proto jsme se rozhodli ke změne počasí ve hře. Jelikož počasí dává tomu tu správnou atmosféru. Další je rádio v autě, které dodává ten dobový pocit. Pokud se vám nelíbí tahle stanice, přelaďte si na jinou. Při tvorbě hry máme jednu výhodu oproti filmům. Nemusíme čekat na ono počasí :). Další důležitá věc je dabing, který dodá hře šťávu. Možná někoho známého poznáte.