Tento rozhovor původně vyšel na německé stránce eGames.de a CZ překlad pro vás udělal El Kamil (gothicz.net).
Jak lehce založit rodinu
Multiplayerový mód Mafie nám konečně dovoluje být gangstery společně.
-------------------
Příběh Mafie spolu se svým úchvatným vyprávěním je to nejlepší, co kdy v historii počítačových her přišlo na svět. Gangsterská atmosféra třicátých let v městě Lost Heaven si ještě dnes najde své hráče. Jako řidič taxíku Thomas "Tommy" Angelo se ocitnete ve válce dvou klanů, na jedné straně Don Salieri, na druhé jeho nepřítel Morello. Illusion Softworks se tehdy povedlo vytvořit atmosfericky hustý svět. I ten ale měl jednu vadu na kráse: chybějící multiplayer.
Kolem pěti a půl roku po vydání hry chtějí vývojáři tuto mezeru zaplnit a vydat Mafia Multiplayer-Mod (MMP). Tým chce dosáhnout toho, že byste Mafii mohli hrát proti komukoli z celého světa. V ohlášené alpha verzi již mají být realizovány základní elementy. Takže můžete jeden po druhém střílet, pokud se zrovna teda nebudete honit v jednom z nespočtu aut.
Ukazatel skóre zahrnuje vaše řádění v Lost Heaven. Auta jsou vzájemně synchronizovány, stejně tak chodci na ulicích. Kolize jako jediné ještě nejsou v úplném souladu. Prozatím není jasné, kolik hráčů nakonec bude moci současně hrát.
Ve zveřejnění bety pořád dochází ke zpomalení. Proč? To se dozvíte v interview s vývojáři.
popisek obrázku: V Mafii jste byli na cestách s Thomasem "Tommym" Angelem sami - s Multiplayer módem se to brzy změní.
------------------
Interview s vývojáři Leem "MadKilla" Jampolskym (Webmaster/Vztahy s veřejností) a Matsem "reddbull" Oselandem (Vedoucí programátor) ...
eGames: Řekněte nám něco o týmu. Měl někdo z vás nějaké zkušenosti z této práce již před Multiplayer-Modem k Mafii?
Jampolsky: Mats je z Norska, ASM z Německa, AJ z Nizozemí a testeři z dalších evropských zemí: Švédsko, Finsko, Velká Británie. Já sám jsem módy ještě nikdy neprogramoval. Dříve jsem u módů dělal testera a byl zodpovědný za jejich kvalitu. ASM je známý v celé komunitě Mafie, jeho programy jsou hodně rozšířeny. Jeden z těch nejlepších je MafiaCon, který povoluje cheaty. AJ má s módy mnoho zkušeností. Dlouho byl vývojářem Multi Theft Auto (Multiplayer mód k různým dílům GTA) a pro komunitu MTA udělal spousty práce. Z různých důvodů se ale rozhodl scénu MTA opustit.
popisek obrázku: Když o nadvládu na Lost Heavenem bojujete proti "pravým" Gangsterům, nabývá rodina zcela nového významu.
Oseland: Mám nějaké zkušenosti s módy na Half Life, ale to se s touto prací nedá vůbec srovnávat. Když AJ před několika lety založil celý projekt Multiplayer módu k Mafii, potřeboval nějakého programátora. A proto jsem se v prosinci 2006 přidal k týmu. V dubnu jsme se rozhodli zveřejnit to, co jsme doposud vyvinuli. V tento moment přišel MadKilla. ASM je s námi od listopadu 2007. Ve reálném životě jsme se ale všichni ještě nepotkali.
Jde vývoj módů s enginem Mafie dobře?
Oseland: Ve skutečnosti vlastně nepracujeme s enginem, takže to nevíme. Pouze zanášíme náš kód. Bylo by mnohem jednodušší, kdyby byl pro Mafii SDK.
Jaké jsou největší problémy při vývoji módu?
Oseland: Vždy je největším problémem najít adresy v paměti potřebné k synchronizaci na síti, například kód respawnu. Věříme, že jsme je už našli. Hledání zabere neuvěřitelně mnoho času a neděláme na tom každý den, takže to může dopadnout tak, že to trvá pár týdnů, než se nám povede najít tu správnou adresu.
Jak se zrodila myšlenka Multiplayer-Módu pro Mafii?
Oseland: To by měl odpovědět spíš AJ, ale myslím, že budu mluvit za všechny, když řeknu, že je to parádní projekt. Možná bychom se k němu nikdy nedostali nebýt Multi Theft Auta.
popisek obrázku: I když tato scéna působí poněkud podivně, auta jsou již integrována korektně.
Máte s vaším týmem nějaké plány do budoucnosti?
Jampolsky: Když jsme z Multiplayerem k Mafii začínali, pořád jsme přemýšleli o tom, že se spojíme s Illusion Softworks a zeptáme se, jestli by měli zájem o náš projekt. Teď je to ale samozřejmě jedno, protože byla ohlášena Mafia 2. Kromě toho jsme plánovali určitý druh systému účtů podobný Steamu. Abych byl přesnější, aby pracoval jako Steam. Když potom bude někdo cheatovat, mělo by jít zabanovat jeho ID, což by administrátorovi serveru velmi ulehčilo práci. Navíc chceme upravit vzhled našeho webu a fóra. Na fóru plánujeme darovací systém, který hráče odmění, když nás finančně podpoří. Vždy když nám někdo daruje určitou sumu peněz, získá přístup do privátního fóra. Tam najde nejen exkluzivní informace, ale také bude moci dříve spolupracovat při testech. Například když budeme plánovat vydání za měsíc, bude moci s námi už dva tři týdny dopředu testovat.
Oseland: A ještě jedna důležitá věc: Pokud vyjde Mafia 2 bez podpory Multiplayeru, uděláme také Mafia Multiplayer 2.
Jak dlouho již mód vyvíjíte?
Jampolsky: Aktivně už rok. Musíte také vzít v potaz, že za to nemáme žádné peníze.
Už jste přišli do okamžiku, kdy jste si mysleli, že bude nesmírně obtížné projekt dokončit?
Oseland: Ne, vždy jsme věděli, za který konec zatáhnout.
Jampolsky: Pokud by se někdy Mats zbláznil a chtěl to ukončit, jel bych do Norska a oddělal bych ho (směje se).
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1